De steg som visas är den struktur som SNI 2007 är indelad i. Den är i sin helhet på fem nivåer: Avdelning (en bokstav), Huvudgrupp (två siffror), Grupp (tre siffror), Undergrupp (fyra siffror) och Detaljgrupp (fem siffror).
Klicka i SNI 2007 kod för att komma vidare nedåt i hierarkin eller välj att klicka i Omfattartext eller Allmäntext för att se den text som hör till SNI 2007 koden på den nivån.
SNI 2007- |
Aktivitetsrubrik |
Omfattar- |
Allmän- |
---|---|---|---|
N | Uthyrning, fastighetsservice, resetjänster och andra stödtjänster | N | |
82 | Kontorstjänster och andra företagstjänster | 82 | |
82.1 | Kontorstjänster | 82.1 | |
82.2 | Callcenterverksamhet | ||
82.3 | Arrangemang av kongresser och mässor | ||
82.9 | Andra företagstjänster |
82 | Kontorstjänster och andra företagstjänster |
Denna huvudgrupp omfattar tillhandahållandet av en mängd vardagstjänster för kontorsverksamhet liksom pågående rutinmässigt företagsstöd för andra inom ramen för ett kontrakt eller mot lön. Den omfattar också alla stödtjänster som normalt tillhandahålls för företag och som inte redovisas på annat ställe. Enheter som redovisas här tillhandahåller inte driftspersonal för att utföra hela verksamheten inom ett företag. |
Databasen uppdateras kontinuerligt