www.scb.se
In English Sök på www.scb.se

Fritextsökning
(enbart bokstäver)

SNI 2007 kod

Hierarkisk visning från avdelningsnivå och nedåt - SNI 2007

(SNI 2007 är den standard som gäller från 1 januari 2008)

De steg som visas är den struktur som SNI 2007 är indelad i. Den är i sin helhet på fem nivåer: Avdelning (en bokstav), Huvudgrupp (två siffror), Grupp (tre siffror), Undergrupp (fyra siffror) och Detaljgrupp (fem siffror).

Klicka i SNI 2007 kod för att komma vidare nedåt i hierarkin eller välj att klicka i Omfattartext eller Allmäntext för att se den text som hör till SNI 2007 koden på den nivån.

SNI 2007-
kod

Aktivitetsrubrik

Omfattar-
text

Allmän-
text

M Verksamhet inom juridik, ekonomi, vetenskap och teknik   M  
73 Reklam och marknadsundersökning   73  
73.2 Marknads- och opinionsundersökning    
73.20 Marknads- och opinionsundersökning    
73.200 Marknads- och opinionsundersökning 73.200   
73.200 Marknads- och opinionsundersökning
  Omfattar:
    undersökning av marknadspotential, marknadsmedvetande, marknadsbemötande, kännedom om produkter och tjänster samt av konsumenters köpvanor i syfte att främja försäljningen och utveckla nya produkter och tjänster, inklusive statistisk analys av resultaten
    undersökning av opinioner hos allmänheten om politiska, ekonomiska och sociala frågor samt statistisk analys av resultaten
  Omfattar inte:
    marknads- och opinionsundersökningar som utförs av callcenters, jfr 82.200
 
Exempel på vad som ingår i kod 73.200
Gallupundersökningar Konkurrentanalyser
Marknadsanalysverksamhet Marknadsundersökning/bearbetning, uppdrag (ej callcenter)
Mystery shopping Opinionsundersökningar

Till sidans topp

Databasen uppdateras kontinuerligt